• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ 
  • تعداد بازدید : 362
  • کد خبر : ۲۵۲۹
همایش شهرداران استان قزوین در شهر محمدیه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ما؛ در یک روز به یاد ماندنی نشست دوره ای شهرداران استان قزوین با حضور مهندس اسماعیلی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین، مصطفی غفوری  فرماندار شهرستان البرز، عزیزاله عباسپور مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین، فلاح امینی بخشدار مرکزی محمدیه، مهندس محمد پیری شهردار محمدیه، روشن رئیس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر و شهرداران شهرهای استان با میزبانی شایسته شهرداری و شورای اسلامی شهر محمدیه در سالن جلسات مفاخر شهرداری محمدیه برگزار شد.

در این نشست ابتدا مهندس محمد پیری شهردار محمدیه با بیان اینکه شهروندان محمدیه مردمانی مهمان نواز هستند گفت: بنده به نمایندگی از شهروندان محمدیه حضور تمام مسئولین و شهرداران استان قزوین به شهر محمدیه  بخصوص شهرداری به عنوان قلب تپنده شهر محمدیه در خدمت رسانی به مردم خیر مقدم عرض می کنم و ان شاءالله این روز با توجه به برنامه های پیش بینی شده یکی از روزهای خاطره انگیز همه مهمانان گرانقدر باشد.

وی افزود: علی رغم اینکه در تمام دوره های گذشته مدیران سابق با توجه به شرایط زمانی خدمات مناسبی را در شهر محمدیه به ثبت رسانده اند اما واقعیت این است که محمدیه تا رسیدن به قله و شکوفایی راه سخت و طولانی در پیش رو دارد.

پیری با بیان اینکه شهر و شهروندان ولایت مدار، مومن، قدرشناس و نجیب محمدیه شایسته خدمات بیشتری هستند گفت: بنده در مدت بیش از یکسالی که توفیق خدمت به شهروندان محمدیه را پیدا کرده ام تمام تخصص و تجارب خود را در دیگر شهرهای استان به کار گرفته ام تا در کنار اعضای محترم شورای اسلامی و همکاران پرتلاش خود روند توسعه شهر محمدیه را با سرعت مضاعف به جلو هدایت کنیم و زمینه شکوفایی ظرفیت های شهر را فراهم کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه مستمر هفتگی  بازدید شهردار و اعضای شورا و مدیران واحد های مختلف شهرداری از محلات مختلف خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به ابراز لطف و محبتی که شهروندان به خادمان خود در مجموعه شهرداری ابراز می کنند رضایتمندی شهروندان از خدمات و فعالیت های شهرداری افزایش بسیار بالایی داشته است.

پیری با یادآوری اینکه شهر محمدیه در تمام بخش ها تبدیل به کارگاه سازندگی شده است تاکید کرد: افزایش بودجه های عمرانی شهرداری محمدیه باعث گردیده که زمینه اجرای دهها پروژه عمرانی و خدماتی در نقاط مختلف شهر از جمله اجرای نهضت آسفالت ، اجرای پروژه مهم زیربنایی هدایت آب های سطحی، اصلاح هندسی معابر، بازپیرایی و ساماندهی بوستان های سطح شهر ، زیرسازی و جدول گذاری معابر شهر با سرعت و کیفیت بالا به مرحله اجرا درآید.

شهردار محمدیه بیان داشت : آنچه که تاکنون انجام شده هم لطف خداوند بوده است و ان شاءالله تلاش داریم با حمایت مدیران استان و شهرستان و فضای کار و تلاشی که در مجموعه مدیریت شهری محمدیه وجود دارد شهر محمدیه را به جایگاهی که در خور شان شهروندان هست برسانیم و انتخاب شهرداری محمدیه به عنوان شهرداری نمونه استان قزوین نشان دهنده جهت گیری درست و پیوند زدن شب و روز در جهت خدمت به مردم است.

روشن، رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه هم در این نشست با تاکید بر اینکه برگزاری این دوره های آموزشی بسیار ثمربخش و مثبت می باشد و دستاوردهای خوبی برای شهرداری ها به همراه خواهد داشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری محمدیه با انباشت پرونده های قضایی که از سال های قبل به جا مانده است روبرو می باشد که با مساعدت های لازم توانستیم بخشی از این پرونده ها از جمله پروژه خلیج فارس را حل و فصل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ارزش افزوده ای که به شهرداری محمدیه تخصیص می یابد بر اساس سرشماری سال۹۵ است که نیازمند بازنگری می باشد.

روشن حل بخش قابل توجهی از مشکلات پروژه مروارید را از دیگر اقدامات مدیریت شهری اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تأکید کرد: مدیریت شهری محمدیه در رأس آن شهردار اقدامات ماندگاری برای شهر در حال انجام دادن است که ایمن سازی کانال مادر در جنوب شهر مهرگان و ساماندهی و تعریض و تبدیل کمربندی شهید ضلع شرقی شهر به بلوار از مطالبات عمومی بود که انجام شد.

وی بیان کرد: این پروژه ها براساس نیاز و مطالبه عمومی پیگیری و عملیاتی شد و امروز این منطقه را ‌از لحاظ منظر شهری نیز زیبا کرده و بار ترافیکی را کاهش داده است.

روشن یادآورشد: پروژه لوله گذاری کمربندی شهید بهشتی و بلوار امام‌خمینی (ره) هم از کارهای خوبی است که ضمن انتقال آب های سطحی و تعریض مسیر به یکی از زیباترین بلوارهای شهر تبديل خواهد شد.

وی گفت: آسفالت بسیاری از معابر شهر با حجم۲۲ هزار تن، احداث ورودی باورس_محمدیه، احداث پارکینگ ۵ هکتاری که بخش قابل توجهی از آن انجام شده است و... از دیگر اقدامات شهرداری محمدیه می باش

 امور شهری و شوراهای استانداری قزوین هم در این مراسم از شهرداری محمدیه به عنوان یکی از شهرداری هایی یاد کرد که رضایتمندی شهروندان در آن قابل توجه است اظهار داشت: این نشست سومین دوره کارگاه آموزشی با محوریت مالی می باشد که در حال برگزاری است و از همکاران خود در شهرداری ها می خواهیم که بهره برداری لازم را از این دوره ها داشته باشند تا شاهد دستاوردهای خوبی باشیم.

وی افزود: قطعا توجه به این دوره ها رضایتمندی پرسنل و شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

اسماعیلی تصریح کرد: در دو ماه گذشته اعتبارات خوبی از منابع مختلف به شهرداری های استان تخصیص داده شده است که امیدواریم کارهای عمرانی به صورت کیفی و هدفمند دنبال شود.

غفوری فرماندار شهرستان البرز هم با بیان اینکه شهرداران در صف مقدم خدمت رسانی به مردم قراردارند گفت: کیفیت خدمات رسانی شهرداری ها در کسب رضایتمندی مردم بسیار مهم و اثر گذار است چرا که شهرداری ها روزانه مستقیم و غیر مستقیم از خدمت رسانی شهرداری ها بهره مند می شوند.

وی افزود: در مجموعه شهرستان عملکرد شهرداران رضایت بخش است و انتخاب مهندس پیری به عنوان شهردار نمونه استان نشان دهنده عملکرد موفق شهرداری محمدیه دارد.

فرماندار البرز تاکید کرد: در حال حاضر ارتباط و هماهنگی خوبی بین مدیریت شهری شهرهای شهرستان با مدیران وجود دارد و یکی از رمزهای موفقیت ما در شهرستان البرز همین همبستگی و اتحاد است.

غفوری خاطرنشان کرد: بدون تردید با ادامه این تلاش و پشتکاری که در مجموعه مدیران شهری شهرستان وجود دارد افق و اینده بسیار خوبی پیش روی شهرهای شهرستان وجود دارد.

در این همایش عباسپور مدیر کل امور مالیاتی استان هم گفت: کمک هایی که دولت در قالب مالیات ارزش افزوده به شهرداری می دهد می بایست در امور زیربنایی شهر ها هزینه شود.

وی افزود: دریافت عوارض وظیفه ای است که قانون بر عهده اداره امور مالیاتی قرار داده است  و ریال به ریال عوارض با تلاش همکاران بنده وصول می شود.

عباسپور خاطرنشان کرد: آنچه که از طریق عوارض دریافت می کنیم حداکثر در 15 روز عوارض دریافتی را در بین شهرداران استان توزیع می کنیم.

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت استان قزوین در دریافت مالیات و عوارض حداقل دو برابر کنونی است تصریح کرد:  بخشی از پرونده های مودیان مالیاتی بزرگ استان در تهران رسیدگی می شود که اگر مالیات این مودیان در استان پرداخت شود قطعا کمک های ما به مجموعه های شهرداری ها افزایش پیدا می کند

این مقام مسئول گفت: خیلی از شهرداران استان همراهی و تعامل خوبی با مجموعه امور مالیاتی استان دارند.

عباسپور یادآور شد: در هشت ماهه سالجاری بیش از 860 میلیارد تومان به شهرداری های استان در قالب مالیات ارزش افزوده پرداخت شده است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0